Strands Fordonskomponenter AB jobbar som tillverkare och grossist och all vår försäljning sker genom våra ÅF, distributörer och OEM. Du kan därför som slutkund inte handla på denna hemsida. Är du en ÅF/Distributör eller OEM och önskar att handla av oss vänligen KLICKA HÄR för att ansöka om konto.

Företagskunder

Klicka här för att öppna PDF med leveransbestämmelser och försäljningsvillkor.

Vi på Strands vill att våra kunder skall handla smidigt och säkert, för att åstadkomma detta så har vi dessa köpevillkor i vår webbshop. Eventuella returer och/eller reklamationer skall godkännas av Strands innan de skickas till oss. Då skall även retursedeln vara ifylld med returnummer som erhålls av Strands. Vi svarar på alla frågor som rör köp/beställningar inom 24 timmar (vardagar) som skickas in till info@strands.se
(Det går även att ringa oss på 0320-450 450).

Faktisk fraktkostnad läggs till på skrymmande/tunga varor.
Detta görs automatiskt och syns i kassan på de flesta varor, men med en del varor så görs detta efter den automatiska orderbekräftelsen skickas till er. Om ni vill vara säkra på kostnaden är ni välkomna att ringa 0320-450 450 eller maila oss på info@strands.se

Ej utlösta paket debiteras med 450:- (inkl. moms) för att täcka våra hanteringsavgifter.
Paket som skall hämtas ut på Postens utlämningställen ligger i 14 dagar.

För paket upp till 35 kg tas en enhetsavgift ut som debiteras med expeditionsavgiften.
I denna avgift ingår frakt, aviseringsavgift och expeditionsavgift. Inga ytterligare kostnader tillkommer (inom Sverige) om detta inte anges på artikelsidan eller om det betalningsalternativ ni väljer medför ytterligare kostnader. Vi tar ut faktisk fraktkostnad för vissa artiklar. Den faktiska fraktkostnaden läggs på senare och detta ändrar den totala köpsumman.

Vid större order meddelas ändrad leveranskostnad innan ordern skickas.
Vid val att betala med faktura hos oss så genomgår ni en sedvanlig kreditprövning. Om denna kreditprövning ej ger oss ett tillfredsställande resultat kommer er order att omvandlas till förskottsorder och ni får då skickat en faktura att förskottsbetala.

Vi har ingen minimum ordergräns.

Leveranstid
Normal leveranstid för artiklar som finns i lager är 2-3 arbetsdagar. (inom Sverige) till företag.

Om en vara är slut kommer den hamna på restorder och levereras vid ett senare tillfälle. Denna restorder levereras utan extra kostnad för er. Detta gäller ej om ni betalar med kort, eller via Klarna. Då kommer de restnoterade artiklarna att tas bort från er order och ni betalar endast för det som levereras. Köpet går naturligtvis att häva utan kostnad vid förseningar. Detta görs genom att kontakta oss.

Garanti 
Vi lämnar generellt ett års garanti om inte längre tid anges på artikelsidan.

Reklamationer
Vid reklamation av en vara skall Strands kontaktas på reklamation@strands.se och Du som konsument kommer då få ett returnummer och en retursedel som skall fyllas i och följa med returen till oss med den av oss utskickade returfraktsedel. Garanti gäller från inköpsdatum. Strands hämtar inte under några omständigheter ut paket skickade med bussgods etc. som inte levereras direkt till returadressen.

Klicka här för att hämta reklamationsunderlag i PDF-form.
Complaint form in English, click here

Normalt bruk
Tolkningen är att om du t.ex. har en buss, taxi eller budbil som går 20-40.000 mil om året innebär detta att du kortar ner din garantitid på t.ex. xenonlampor som är förbrukningsvaror och har i princip annars inga garantier vid köp hos de flesta auktoriserade verkstäder eller annan detaljhandel. Alla garantier avser normalt bruk. Förväntad livslängd för en xenonlampa är 2-3.000 timmar, det motsvarar drygt 5 år vid normalt bruk (2000 mil/år).

I kassan framgår alla kostnader.
Du som kund väljer på startsidan om du vill se priserna inklusive eller exklusive moms. Alla falska beställningar och missbruk av denna webbshop med tillhörande sidor kommer att polisanmälas. Strands kommer att göra sitt yttersta för att bistå polisen i utredningsarbetet. Då vi använder oss av IP-spårning så sparas allt i ett register om problem skulle uppstå, detta register raderas när allt är genomfört.

Ej betald faktura överlåts till inkasso för indrivning.

För villkor gällande Dibs, Bank och Klarnas betalningsalternativ hänvisar vi till deras hemsidor.

Erbjudanden
Erbjudanden gäller normalt så långt lagret räcker eller tills angivet datum.
Månadens erbjudanden gäller den månad som de ligger ute i webbshoppen med reservation för slutförsäljning.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.